Tiedote

Aurinkotekniikka vastaa jatkossa HELEN Oy:n aurinkovoimaloiden myynnistä ja asiakaspalvelusta

Aurinkotekniikka on tehnyt HELENin kanssa yhteistyötä aurinkopaneeliasennuksien osalta useiden vuosien ajan. Kumppanuuden myötä yhtiöiden toimintamallit ja arvot ovat tulleet tutuiksi, joten yhteistyön laajentaminen aurinkopaneeleiden myyntiin on looginen jatkumo.
Pyydä tarjous aurinkopaneeleista
Kysyttävää?
019 278 3304
Kiitos yhteydenotosta!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Aurinkotekniikka vastaa Helen myymien aurinkosähkö kohteiden asiakaspalvelusta.

Jos sinulla on kysymyksiä Helenin myymiin aurinkopaneeleihin liittyen tai tarvitset huoltoa, voit ottaa meihin yhteyttä alla olevan yhteydenottolomakkeen kautta. Asiantunteva tiimimme auttaa sinua kaikissa järjestelmäsi huoltoon liittyvissä asioissa.

Helenin tietopankista löydät kaiken tarvittavan!

Helenin tietopankista löydät aurinkosähköjärjestelmääsi koskevan dokumentaation PDF-muodossa sekä tärkeät huolto- ja käyttöohjeet järjestelmäsi tehokkaaseen ylläpitoon. Lisäksi tietopankista löytyy vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, jotka voivat auttaa mahdollisissa häiriö- tai muissa tilanteissa. Käy tutustumassa ja varmista, että saat kaiken irti aurinkosähköjärjestelmästäsi!

Lähetä viesti asiakaspalveluun
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Usein kysyttyä

Mistä löydän invertterini sarjanumeron?

Invertterin sarjanumeron voit tarkistaa helposti laitteen valmistajan tarjoamasta seurantapalvelusta. Esimerkiksi Fronius-invertterin sarjanumero löytyy Solar.web-palvelusta ja Sungrow-invertterin sarjanumero iSolarCloud-palvelusta. Näet tiedon menemällä palvelussa asetuksiin, jossa invertterin tiedot on listattu.

Toinen vaihtoehto on tarkistaa sarjanumero suoraan invertterin tyyppikilvestä. Tyyppikilpi sijaitsee laitteen kyljessä, ja siitä löytyy numerosarja, joka on merkitty "S/N" tai "Serial Number" -tunnuksella. Tämä on nopea tapa löytää tarvittavat tiedot, jos et käytä seurantapalvelua.

Mistä tiedän, että aurinkovoimalani toimii normaalisti?

Aurinkovoimalasi tuotantoa voi seurata invertterivalmistajan tarjoaman palvelun, kuten Solar.webin tai iSolarCloudin, avulla. Jos käytössäsi on Fronius- tai Sungrow-invertteri ja olet tehnyt sekä sähkösopimuksen että aurinkosähkön myyntisopimuksen Helenin kanssa, voit myös tarkastella tuotannon raportointia Oma Helen -palvelusta, mikäli ominaisuus on aktivoitu.

Lisäksi invertteri itsessään antaa tietoa toiminnasta. Merkin mukaan invertterissä voi olla näyttö tai LED-valoja, joiden avulla voi tarkistaa, tuottaako järjestelmä sähköä normaalisti. Käytäthän aina laitteen mukana toimitettuja ohjeita tulkintojen tueksi.

Fronius invertterin osalta löydät ohjeet näytön ja merkkivalojen tulkitsemiseen täältä

Sungrow invertterin osalta löydät ohjeet merkkivalojen tulkitsemiseen täältä (s. 11).

Miksi aurinkovoimalani nettiyhteys katkeaa?

Aurinkosähköjärjestelmän invertterin verkkoyhteys saattaa toisinaan pätkiä tai katketa. Tämä johtuu yleensä kodin Wi-Fi-verkosta, johon invertteri on liitetty. Voit kokeilla yhdistää laitteen verkkoon uudelleen ohjeiden avulla. Esimerkiksi Sungrow-invertterin tapauksessa WLAN-signaalin vahvuuden voi tarkistaa helposti iSolarCloud-sovelluksesta valitsemalla Winet-S-nettimoduulin. Tarkistathan myös, että invertterin ja sen mahdollisten lisälaitteiden ohjelmistot on päivitetty ajan tasalle.

Jos ongelma vaikuttaa johtuvan Wi-Fi-signaalin heikkoudesta, voit kokeilla siirtää kodin reititintä lähemmäs invertteriä. Jos tämä ei ratkaise ongelmaa, harkitse WLAN-vahvistimen hankkimista. Näitä laitteita on saatavilla elektroniikkaliikkeistä kohtuulliseen hintaan. Huomaathan, että mahdollisten lisälaitteiden hankinta jää asiakkaan vastuulle.